Jeden z pierwszych cateringów dietetycznych w Bydgoszczy i okolicach. Na rynku od 2014 r.

Podstawowa przemiana materii – PPM, zwana inaczej metabolizmem podstawowym – jest to najniższy poziom przemian energetycznych, warunkujący dostarczenie energii niezbędnej do zachowania podstawowych funkcji życiowych w optymalnych warunkach bytowych.

Kalkulator kalorii

Dieta musi być dobrana do potrzeb Twojego organizmu. Wszystko bowiem zależy od tego, ile energii zużywasz w ciągu dnia. Inne zapotrzebowanie energetyczne będziesz mieć, jeśli cały dzień spędzasz przy biurku, a jedynie w weekend najdzie Cię ochota na bieganie. Inne – jeśli na co dzień zajmujesz się sportem i ćwiczysz dwa razy dziennie. Choć w obu tych przypadkach można wybrać tę samą dietę (np. low IG lub bezglutenową), to musi się ona różnić właśnie liczbą kalorii, których mają Ci dostarczyć przygotowane posiłki. To klucz do uzyskania odpowiednich rezultatów z dobrze dobranej diety.

Dlatego tak ważne jest dla nas to, żebyś dokładnie określił swój tryb życia i zapotrzebowanie kaloryczne. Jak masz to zrobić? Spokojnie. Nie wymagamy od Ciebie specjalistycznego sprzętu, który będzie monitorował Twój dzień i wyświetli Ci wynik. Nie musisz też mieć szklanej kuli, która poda taką liczbę. Żeby ułatwić Ci zadanie, stworzyliśmy kalkulator zapotrzebowania kalorycznego. Wystarczy, że wpiszesz kilka danych, a nasz kalkulator sam wyliczy, ile kalorii potrzebujesz, aby Twój organizm prawidłowo funkcjonował w ciągu dnia.

Jak działa kalkulator kalorii?

Na początku zaznacz swoją płeć, podaj swój wiek, wzrost oraz masę ciała. Już te podstawowe informacje pomogą wstępnie oszacować, ile kalorii minimum potrzebujesz, żeby zachować podstawowe funkcje życiowe, czyli po prostu żeby przeżyć. Warto pamiętać o tym, że kalorii nie spalamy tylko wtedy, kiedy robimy coś aktywnie. Nawet gdybyśmy cały dzień przespali, nasz organizm będzie potrzebował energii, żeby np. oddychać, transportować tlen do komórek, śnić i robić tysiące innych rzeczy. Jest to tak zwana podstawowa przemiana materii (PPM) lub inaczej – metabolizm podstawowy. To absolutne minimum, które musisz zapewnić sobie w jedzeniu w ciągu dnia.

Ostateczna liczba spalanych przez Ciebie kalorii zależy od Twojego trybu życia. To kolejna informacja, której będzie od Ciebie wymagał nasz kalkulator kaloryczny. Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia i nie uprawiasz aktywności fizycznej, Twoje zapotrzebowanie kaloryczne będzie niewiele większe od wspomnianego wcześniej zapotrzebowania do metabolizmu podstawowego. Jeśli jednak regularnie uprawiasz sport, potrzebujesz dostarczyć więcej energii swojemu organizmowi. W przypadku gdy np. zawodowo zajmujesz się kulturystyką, musisz zapewnić organizmowi dużą dawkę kalorii. Co ważne, nie wszystkie wysokokaloryczne posiłki są zdrowe. Pamiętaj, aby Twoje jedzenie było wartościowe. O to właśnie dbamy w Laboratorium Kalorii. Niezależnie od tego, jaki tryb życia prowadzisz, istotną informacją jest również to, jaki rezultat zamierzasz osiągnąć poprzez stosowanie diety. Czy chcesz utrzymać dotychczasową masę ciała, zmniejszyć ją lub zwiększyć. Kalkulator kalorii na podstawie zebranych danych wyliczy odpowiednią liczbę kalorii, których potrzebujesz, żeby osiągnąć swój cel. A my przygotujemy posiłki idealnie zbilansowane pod tym kątem.

Kalkulator

Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne

Podaj dane

Płeć
w latach
w kilogramach
w centymetrach

Oceń swoją aktywność fizyczną

Cel diety