Jeden z pierwszych cateringów dietetycznych w Bydgoszczy i okolicach. Na rynku od 2014 r.

Powrót
Poznaj dietę

LOW IG bez glutenu i laktozy

LOW IG BEZ GLUTENU I LAKTOZY pion
Opis diety

Dieta oparta jest na produktach o niskim indeksie glikemicznym (IG), czyli takich które nie powodują wysokiego i gwałtownego wzrostu glukozy we krwi.

Dodatkowo eliminacji podlegają wszystkie produkty zawierające gluten i laktozę.  Opiera się na produktach, które naturalnie nie zawierają glutenu (ryż, kukurydza, gryka, czy amarantus) oraz produktach takich jak warzywa, owoce, rośliny strączkowe, mięso, ryby, jaja, orzechy i ziarna. Ponadto w diecie tej tradycyjny nabiał zastępowany jest nabiałem bez laktozy oraz napojami roślinnymi - ryżowym, kokosowym, sojowym i tofu, które jest bardzo dobrym źródłem białka i wapnia.

Występuje w kalorycznościach: 1200, 1500, 1800, 2000, 2300, 2500.

Rozkład makroskładników -  Białko: 20%. Tłuszcze: 25-30%. Węglowodany: 50-55%.

 

Cena za dzień od:

Przykładowy jadłospis

Śniadanie

Pomidorowa pasta z czerwonej soczewicy

II Śniadanie

Orzechowy pudding owsiany

Obiad

Ryba w kokosowej panierce z pikantną surówką z ogórków

Podwieczorek

Fit sernik malinowy

Kolacja

Warzywny stir-fry z makaronem ryżowym

Dieta o niskim IG bez glutenu i laktozy

Dieta o niskim indeksie glikemicznym jest wskazana dla osób chorych na cukrzycę lub cierpiących na insulinooporność. Niskie IG nie powoduje gwałtownego wzrostu glukozy we krwi. W tym przypadku jest to niezwykle istotne dla zdrowia, dlatego trzeba kontrolować indeks glikemiczny spożywanych produktów. Wskaźnik ten wskazuje nam bowiem, jak zmieni się stężenie glukozy w organizmie po posiłku. W diecie wykorzystuje się żywność, która charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym. Nie ma jednak przeciwwskazań co do innych produktów.

Jeśli dodatkowo nie możesz spożywać glutenu oraz laktozy, musisz wybrać specjalnie skomponowaną dietę o niskim indeksie glikemicznym bez glutenu i laktozy. Przy takiej diecie wyeliminowane są wszystkie produkty, które zawierają gluten i laktozę. Posiłki opierają się na artykułach spożywczych, które naturalnie nie zawierają tych składników. Są to np. ryż, kukurydza, gryka, amarantus. Dodatkowo dieta bogata jest w odpowiednio dobrane warzywa, owoce, rośliny strączkowe, mięso, ryby, jaja, orzechy i ziarna. Aby dostarczyć odpowiednią ilość składników mineralnych, tradycyjny nabiał zastąpiony jest tofu – bogatym źródłem białka i wapnia. Ponadto włączone są napoje roślinne: ryżowe, kokosowe czy sojowe.

Jadłospis sporządzony przez dietetyka

Sporządzić menu diety o niskim IG bez glutenu i laktozy to prawdziwe wyzwanie. Jeśli do tej pory sam przygotowywałeś swoje posiłki, doskonale wiesz, ile czasu zajmuje wyszukiwanie informacji. Sprawdzenie każdego produktu, czy na pewno nie kryje się w nim gluten, wybieranie wersji znanych produktów bez laktozy jest pracochłonne. Do tego sprawy nie ułatwia wskaźnik IG, który zazwyczaj nie jest podawany na opakowaniach, lecz należy go szukać w opracowaniach naukowych dla każdego produktu. W dodatku może on ulegać zmianie na wskutek obróbki termicznej, stopnia dojrzałości warzyw i owoców czy łączenie ze sobą konkretnych produktów. Żeby ułatwić sobie życie, warto oddać się w ręce specjalistów. W Laboratorium kalorii nad każdym menu czuwa nasza nieoceniona dietetyczka, Paulina Błaszkiewicz.

Jej zadaniem jest skomponowanie takich posiłków, aby Twój organizm dostał odpowiednią dawkę witamin i składników mineralnych, a przy tym nie był narażony na pożywienie, które może mieć na Ciebie negatywny wpływ. Jest to szczególnie ważne przy takich ograniczeniach. Zamawiając u nas dietę pudełkową, masz pewność, że Twoje posiłki będą zdrowe, odpowiednio zbilansowane, a przede wszystkim smaczne. Dzięki nim będziesz miał mnóstwo energii. Odpowiednia dawka witamin wpłynie korzystnie na Twój wygląd i podniesie odporność. Przy diecie o niskim indeksie glikemicznym bez glutenu i bez laktozy możesz wybrać standardowo kaloryczność: 1200, 1500, 1800, 2000, 2300 lub 2500 kcal. Masz wpływ na to, czy chcesz utrzymać masę ciała, zredukować ją bądź zwiększyć. Dobierzemy posiłki odpowiednio do Twojej aktywności fizycznej, abyś mógł osiągnąć wymarzony efekt, dbając przy tym o swoje zdrowie.

Wybieraj, zmieniaj
i jedz jak lubisz!

Dostosowujemy się do Twojego stylu życia. U nas wybierasz, przekładasz i zmieniasz do woli. Możesz korzystać z diety i żyć po swojemu!

Zamów pakiet powyżej 31 dni. Za pierwszym zamówieniem,
możesz otrzymać konsultację dietetyczną wraz z analizą składu ciała gratis*

* - Pierwsze zamówienie od 31 dni - wizyta gratis.
- Drugie zamówienie od 31 dni - wizyta 50% regularnej ceny w gabinecie dietetycznym. - Kolejne zamówienia w/g regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.

zamów