Jeden z pierwszych cateringów dietetycznych w Bydgoszczy i okolicach. Na rynku od 2014 r.

Powrót
Poznaj dietę

Low Carb

dieta bez węglowodanów, dieta low carb
Opis diety

Jest to dieta zakładająca znaczne ograniczenie spożycia węglowodanów, a tym samym eliminację produktów bogatych w węglowodany jak np. pieczywo, makarony, ziemniaki, ryż i kasze.

Dieta odznacza się wysoką podażą białka (ok. 25-40 g na każdy posiłek) pochodzącego głównie z produktów mięsnych i jaj, charakteryzującego się wysoką przyswajalnością. Źródłem tłuszczów w diecie są nie tylko produkty odzwierzęce oraz mięso, ale również produkty pochodzenia roślinnego jak oliwa z oliwek, siemię lniane, orzechy, pestki i nasiona. Jako dieta niskowęglowodanowa znajdzie zastosowanie w terapii padaczki lekoopornej u dzieci, u osób chorych na cukrzycę typu 2, a także w sportach sylwetkowych ze względu na wysoka podaż białka.

Występuje w kalorycznościach: 1500, 1800, 2000, 2300, 2500, 2700, 3100.

Rozkład makroskładników - Białko: 35%. Tłuszcze: 47-50%. Węglowodany: 15-18%.

 

Cena za dzień od:

Przykładowy jadłospis

Śniadanie

Wiejski omlet z boczkiem, wędzonym serem i warzywami

II Śniadanie

Indyk zapiekany z chorizo i mozzarellą

Obiad

Gołąbki bez zawijania w sosie pieczarkowym

Podwieczorek

Zupa dyniowa z mleczkiem kokosowym

Kolacja

Bułgarskie kebabcze z wołowiny z sosem tzatziki

Dieta bez węglowodanów - dieta low carb - dieta niskowęglowodanowa

Dieta niskowęglowodanowa, inaczej nazywana także dietą low carb, polega na ograniczeniu spożycia węglowodanów, najczęściej do poziomu nieprzekraczającego 10-30% całej wartości energetycznej. Stosując tę dietę, jesteśmy w stanie szybko zrzucić zbędne kilogramy, jednak musimy pamiętać, że to wciąż bardzo restrykcyjna dieta eliminacyjna, która bez prawidłowego jej zbilansowania może doprowadzić do poważnego wyniszczenia naszego organizmu. Ważne jest zatem stworzenie odpowiedniego jadłospisu, by uniknąć tym samym efektów ubocznych takich jak zmęczenie, ból głowy, czy też niedobór składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dieta low carb oraz dieta bez węglowodanów (ketogeniczna) cieszą się dużą popularnością głównie wśród sportowców oraz osób, które chcą w szybkim czasie zredukować masę ciała. Co więcej, są one zalecane również w celach leczniczych dla osób z otyłością, a także dla osób z zaburzeniami gospodarki glukozy oraz insuliny.

Warto zauważyć, że dieta niskowęglowodanowa nie zakłada wprowadzania ścisłych zaleceń, jeśli chodzi o sposób przygotowywania posiłków, czy też ich kaloryczność. Ważne jest tu trzymanie się odpowiednio małych porcji węglowodanów w spożywanych produktach, jak również uzupełnianie niedoborów kalorycznych, które pojawiają się z powodu ograniczenia spożycia węglowodanów. W przypadku diety low carb niedostatki te zastępowane są zwiększonym spożyciem zdrowych tłuszczów pochodzących z ryb, nieprzetworzonego mięsa oraz z awokado, kokosa, jak również oliwy z oliwek. Chcąc sprawdzić zalecane spożycie węglowodanów, w diecie niskowęglowodanowej, warto sprawdzać tabele wartości odżywczej produktów oraz zliczać węglowodany w posiłkach.

Dieta niskowęglowodanowa – co jeść, a czego unikać?

W diecie low carb skupiamy się przede wszystkim na zmniejszeniu spożycia zbóż oraz cukru, które są głównym źródłem węglowodanów. Szczególnie ważne jest zatem ograniczanie lub całkowite wykluczenie produktów zbożowych, takich jak pieczywo, makarony, czy też kasze. W diecie niskowęglowodanowej często rezygnuje się także ze spożycia większości owoców oraz warzyw skrobiowych na rzecz produktów z ograniczoną zawartością węglowodanów, takich jak nabiał, warzywa nieskrobiowe, chude mięso oraz tłuszcze. Kluczowe dla zdrowia jest również uwzględnienie w jadłospisie produktów pochodzenia roślinnego, jak siemię lniane, pestki, orzechy oraz nasiona.

Zarówno dieta bez węglowodanów, jak również dieta niskowęglowodanowa powinny być zawsze opracowywane pod okiem doświadczonego dietetyka. Alternatywą dla tego rozwiązania jest korzystanie z oferty profesjonalnego cateringu dietetycznego Laboratorium Kalorii, gdzie każda dieta jest dostosowywana do indywidualnych preferencji i potrzeb klienta. W przypadku diety low carb możemy wybrać od 1 do 5 odpowiednio skomponowanych posiłków o łącznej kaloryczności od 1500 do 3100 kcal. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Wybieraj, zmieniaj
i jedz jak lubisz!

Dostosowujemy się do Twojego stylu życia. U nas wybierasz, przekładasz i zmieniasz do woli. Możesz korzystać z diety i żyć po swojemu!

Zamów pakiet powyżej 31 dni. Za pierwszym zamówieniem,
możesz otrzymać konsultację dietetyczną wraz z analizą składu ciała gratis*

* - Pierwsze zamówienie od 31 dni - wizyta gratis.
- Drugie zamówienie od 31 dni - wizyta 50% regularnej ceny w gabinecie dietetycznym. - Kolejne zamówienia w/g regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.

zamów