Jeden z pierwszych cateringów dietetycznych w Bydgoszczy i okolicach. Na rynku od 2014 r.

Powrót
Poznaj dietę

Lekkostrawną

dieta lekkostrawna
Opis diety

Dieta lekkostrawna polega na modyfikacji żywienia tak, aby spożywane produkty nie obciążały nadmierne przewodu pokarmowego i szybko ulegały trawieniu. Dieta lekkostrawna zalecana jest w wielu jednostkach chorobowych, a także po zabiegach operacyjnych. W diecie tej istnieje konieczność ograniczenia błonnika, dlatego opiera się  ona na warzywa poddanych obróbce termicznej i młodych owocach, zbożach o średnim stopniu przemiału, chudym mięsie, rybach i nabiale.

Dieta lekkostrawna nie musi być monotonna i jałowa, dlatego nasze potrawy przyprawiamy aromatycznymi, łagodnymi ziołami – tymiankiem, bazylią, cynamonem, koperkiem, które oprócz smaku dodają posiłkom  wartość prozdrowotną i ułatwiają trawienie.

Występuje w kalorycznościach: 1200, 1500, 1800, 2000, 2300, 2500.

Rozkład makroskładników - Białko: 20%. Tłuszcze: 25%. Węglowodany: 55%.

 

Cena za dzień od:

Przykładowy jadłospis

Śniadanie

Pasta jajeczna z warzywami

II Śniadanie

Kasza kukurydziana z musem truskawkowym

Obiad

Gulasz z dorsza

Podwieczorek

Galaretka owocowa

Kolacja

Makaron ryżowy z kurczakiem, wstążkami marchewki i cukinią

Dieta lekkostrawna w Laboratorium Kalorii

Dieta lekkostrawna to modyfikacja prawidłowo zbilansowanej diety zdrowego człowieka, zalecana osobom zmagającym się z różnego rodzaju problemami trawiennymi (m.in. stanami zapalnymi jelit, chorobami wątroby lub trzustki, czy też chorobami nowotworowymi przewodu pokarmowego), osobom w okresie okołooperacyjnym, jak również seniorom. Jak większość z nas słusznie stwierdza, dieta lekkostrawna wiąże się przede wszystkim z odpowiednim przygotowywaniem znanych potraw, które będą lepiej przyswajane przez nasz organizm. Celem tej diety leczniczej jest odciążenie organizmu i przekierowanie energii na procesy regeneracyjne tkanek.

Dieta lekkostrawna dostępna jest w kilku różnych wariantach, zróżnicowanych w zależności od tego, jakie ograniczenia w jadłospisie chcemy wprowadzić. U niektórych osób niezbędne będzie ograniczenie spożycia tłuszczów lub węglowodanów, u innych natomiast konieczne jest wykluczenie pewnych grup produktów. Zaleca się, by posiłki w diecie lekkostrawnej przyrządzane były poprzez gotowanie w wodzie lub na parze, czy też pieczenie w piekarniku. Wynika to z tego, że stosując odpowiednie metody obróbki, jesteśmy w stanie sprawić, że potrawy będą lepiej przyswajalne przez organizm i łatwiejsze w trawieniu.

Dieta lekkostrawna – jak prawidłowo ją skomponować?

W diecie lekkostrawnej nie powinno zabraknąć dobrej jakości źródeł białka, takich jak chude mięso, ryby, nabiał oraz jajka (w formie gotowanej na miękko lub w postaci omletu). Istotną rolę odgrywają również produkty zbożowe, jednak należy pamiętać, by kontrolować zawartość błonnika i utrzymywać go w granicach normy. By wesprzeć prawidłową pracę żołądka, warto sięgać po pieczywo pszenne, jak również białe ryże, drobne kasze oraz makarony. Z drugiej strony, powinniśmy pamiętać, by podczas stosowania diety lekkostrawnej unikać pewnych grup produktów, takich jak smażone jaja, tłuste mięso i ryby, tłuszcze stosowane do smażenia, wybrane owoce i warzywa, wysokoprzetworzone i obfitujące w tłuszcz desery, ostre przyprawy, napoje gazowane oraz alkohol.

Chociaż wielu osobom wydaje się, że dieta lekkostrawna jest zupełnie bezsmakowa i monotonna, to okazuje się, że prawda jest zupełnie inna. Wystarczy odpowiedni dobór produktów, zastosowanie specjalnego schematu odżywiania oraz przestrzeganie kilku kluczowych zasad, by móc cieszyć się wyśmienitym smakiem zdrowych i dobrych dla naszego układu pokarmowego potraw! Można oczywiście zrobić to samodzielnie, jednak my zachęcamy do powierzenia tego w ręce specjalistów z Laboratorium Kalorii. Jak mało kto wiemy, co powinny jeść osoby wymagające diety lekkostrawnej i jak przyrządzić potrawy, by były po prostu pyszne. Wszystkie nasze posiłki staramy się przyprawiać łagodnymi, niezwykle aromatycznymi przyprawami, które nie tylko zadbają o smak potraw, ale także dodadzą im wielu wartości zdrowotnych. Nasi klienci mają możliwość samodzielnego dobierania ilości posiłków w zależności od własnych potrzeb oraz kaloryczności, jaka jest im potrzebna (1200, 1500, 1800, 2000, 2300 lub 2500 kcal). Przekonaj się sam i ciesz się dobrym zdrowiem z Laboratorium Kalorii!

Wybieraj, zmieniaj
i jedz jak lubisz!

Dostosowujemy się do Twojego stylu życia. U nas wybierasz, przekładasz i zmieniasz do woli. Możesz korzystać z diety i żyć po swojemu!

Zamów pakiet powyżej 31 dni. Za pierwszym zamówieniem,
możesz otrzymać konsultację dietetyczną wraz z analizą składu ciała gratis*

* - Pierwsze zamówienie od 31 dni - wizyta gratis.
- Drugie zamówienie od 31 dni - wizyta 50% regularnej ceny w gabinecie dietetycznym. - Kolejne zamówienia w/g regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.

zamów