Jeden z pierwszych cateringów dietetycznych w Bydgoszczy i okolicach. Na rynku od 2014 r.

Powrót
Poznaj dietę

Kulturystyczna - GYM

dieta kulturysty, dieta kulturystyka, dieta dla kulturysty
Opis diety dla kulturysty

Dieta kulturysty przeznaczona jest dla osób trenujących sporty siłowe i sylwetkowe. Charakteryzuje się ona wysoką podażą białka tj. 30-40 g na każdy posiłek w zależności od kaloryczności diety, pochodzącego głównie z produktów mięsnych i jaj (150-200 g na każdy posiłek).

Dieta bazuje na węglowodanach złożonych, a słodkie posiłki białkowe są wzbogacane odżywką serwatkową. Źródłem tłuszczów w diecie są nie tylko produkty odzwierzęce oraz mięso, ale również produkty pochodzenia roślinnego jak oliwa z oliwek, siemię lniane, orzechy, pestki i nasiona.

Występuje w kalorycznościach: 2000, 2300, 2500, 2700, 3100, 3500, 4000.

Rozkład makroskładników - Białko: 35%. Tłuszcze: 30%. Węglowodany: 35%.

 

Cena za dzień od:

Przykładowy jadłospis w diecie kulturysty

Śniadanie

Pasta jajeczna z łososiem i twarogiem

II Śniadanie

Roladki wieprzowe z porem, szpinakiem z puree i buraczkami

Obiad

Tagliatelle bolognese

Podwieczorek

Kurczak z ananasem, papryką i sosem mango-habanero

Kolacja

Pieczone udka w chrupiącej panierce

Dieta kulturysty - Laboratorium Kalorii

Kulturystyka to specyficzna dyscyplina sportu, która w ostatnich latach cieszy się coraz większą popularnością. I chociaż każdy mężczyzna marzy o tym, by jego sylwetka wyglądała jak z obrazka, to bez intensywnych, ciągłych treningów i dobrze zbilansowanej diety dla kulturysty nie będzie to możliwe. Sekretem diety jest odpowiedni dobór makroelementów zarówno na etapie budowania masy mięśniowej, jak również w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej. Dieta kulturysty działa również korzystnie na cały organizm sportowca, który jest poddawany wzmożonej aktywności fizycznej. Warto jednak pamiętać, że ułożenie diety dla kulturysty nie jest proste i wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy na temat kulturystyki, jak i dobrego przygotowania ze strony sportowca.

W przypadku kulturystyki dieta stanowi aż 70% sukcesu sportowca – bez niej zawodnicy nie będą w stanie osiągnąć zamierzonych celów. Jedną z najważniejszych kwestii podczas opracowywania jadłospisu w diecie dla kulturysty jest ustalenie indywidualnego bilansu kalorycznego w zależności od potrzeb danego zawodnika. Sposobem na sprawdzenie tego jest skorzystanie ze specjalnej aparatury do analizy składu ciała lub obliczenie wskaźnika podstawowej przemiany materii BMR. Kolejną kwestią jest ustalenie celu, jaki chcemy osiągnąć poprzez stosowanie diety kulturysty – czy zależy nam na budowaniu masy mięśniowej, czy też redukcji tkanki tłuszczowej. To, na co się zdecydujemy, ma związek głównie z predyspozycjami sportowca oraz jego aktualnym poziomem tkanki tłuszczowej.

Dieta kulturysty – co jeść, by budować masę mięśniową i redukować tkankę tłuszczową?

Podobnie jak w przypadku każdego sportowca, dieta kulturysty powinna bazować na nieprzetworzonych, naturalnych produktach spożywczych, które dostarczą organizmowi przede wszystkim łatwo przyswajalne białko, zdrowe tłuszcze oraz węglowodany złożone. Według zaleceń kulturyści powinni spożywać około 1,6-2,2 g białka na kilogram masy ciała. Warto jednak pamiętać, by wartości te nie były mniejsze lub większe, ponieważ może to niekorzystnie wpływać na budowę tkanki mięśniowej i rozwój siły zawodnika. W diecie dla kulturysty możemy dodatkowo stosować odżywki białkowe oraz kreatynę, które wspierają rozwój tkanki mięśniowej.

Z myślą o osobach, które regularnie trenują sporty siłowe i sylwetkowe, stworzyliśmy opcję diety dla kulturysty, która bazuje na najwyższej spośród wszystkich diet podaży białka na poziomie 30-40 g na każdy posiłek, w zależności od wybranej kaloryczności. Co ważne, słodkie posiłki deserowe wzbogaciliśmy także o odżywkę serwatkową, by zapewnić prawidłowe funkcjonowanie organizmu kulturysty. Biorąc pod uwagę zróżnicowane potrzeby zawodników, dieta dla kulturysty dostępna jest w 7 różnych kalorycznościach: 2000, 2300, 2500, 2700, 3100, 3500 oraz 4000 kcal. By sprawdzić swoje zapotrzebowanie kaloryczne, wystarczy skorzystać z praktycznego kalkulatora dostępnego na naszej stronie. Zrób formę z Laboratorium Kalorii i ciesz się wymarzoną sylwetką!

Wybieraj, zmieniaj
i jedz jak lubisz!

Dostosowujemy się do Twojego stylu życia. U nas wybierasz, przekładasz i zmieniasz do woli. Możesz korzystać z diety i żyć po swojemu!

Zamów pakiet powyżej 31 dni. Za pierwszym zamówieniem,
możesz otrzymać konsultację dietetyczną wraz z analizą składu ciała gratis*

* - Pierwsze zamówienie od 31 dni - wizyta gratis.
- Drugie zamówienie od 31 dni - wizyta 50% regularnej ceny w gabinecie dietetycznym. - Kolejne zamówienia w/g regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.

zamów