Jeden z pierwszych cateringów dietetycznych w Bydgoszczy i okolicach. Na rynku od 2014 r.

Powrót
Poznaj dietę

Wegańską

dieta wegańska jadłospis
Opis diety wegańskiej

Dieta wegańska to propozycja dla osób, które wykluczają ze swojej diety produkty pochodzenia zwierzęcego, a więc mięso, mleko, jaja, nabiał, a nawet miód. Dieta bazuje na produktach pochodzenia roślinnego - zbożach, roślinach strączkowych, warzywach, owocach, nasionach, orzechach i pestkach.

Jest urozmaicona i zbilansowana tak, aby dostarczać odpowiednią ilość białka, zdrowych tłuszczów, węglowodanów oraz witamin i minerałów. Jednakże przypominamy, że przyjmując ten sposób odżywiania należy szczególnie monitorować stan swojego zdrowia oraz suplementować witaminę B12, która występuje głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo należy pamiętać, że diet ściśle wegetariańskich nie zaleca się stosować się u dzieci, młodzieży i kobiet w ciąży.
 

Występuje w kalorycznościach: 1200, 1500, 1800, 2000, 2300, 2500
Rozkład makroskładników -  Białko: 15% Tłuszcz: 30% Węglowodany: 55%

Cena za dzień od:

Przykładowy jadłospis w diecie wegańskiej

Śniadanie

Malinowa owsianka z prażonymi migdałami i kokosem

II Śniadanie

Wegańskie placuszki z pora z sosem koperkowym

Obiad

Zupa tajska z pieczonym tofu

Podwieczorek

Batoniki jaglane

Kolacja

Dahl z soczewicą i kolendrą

Dieta wegańska - jadłospis - Laboratorium Kalorii

Względy etyczne, problemy zdrowotne, aspekty religijne, chęć ochrony środowiska naturalnego – powodów, dla których społeczeństwo coraz częściej przechodzi na weganizm, jest wiele. Z roku na rok obserwujemy, jak coraz więcej osób zmienia swoje nawyki żywieniowe i wybiera dietę wegańską, czyli tę pozbawioną mięsa i wszystkich produktów pochodzenia zwierzęcego. Podobnie jak wegetarianie, weganie wykluczają ze swojego codziennego jadłospisu mięso oraz ryby i owoce morza, jednak w ich diecie nie ma również jajek, mleka, produktów mlecznych, a także miodu. Warto również podkreślić, że w ich przypadku weganizm to nie tylko dieta wegańska, ale także określony styl życia i sprecyzowany światopogląd, który uwrażliwia ich na cierpienie każdego żywego stworzenia.

Weganie wierzą, że dieta wegańska to najlepszy sposób na cieszenie się dobrym zdrowiem i długim życiem dzięki spożywaniu produktów naturalnych, wyłącznie pochodzenia roślinnego. Podstawą ich diety są zatem owoce i warzywa, pełnoziarniste produkty zbożowe, pestki, orzechy oraz nasiona roślin strączkowych. To właśnie te ostatnie odgrywają kluczową rolę w jadłospisie w diecie wegańskiej. Fasola, soczewica, ciecierzyca oraz produkty sojowe, takie jak tofu, mleko sojowe czy też tempeh to główne źródła białka w ich posiłkach, dlatego też warto pamiętać o tym, by komponując jadłospis diety wegańskiej, uwzględnić je w codziennych posiłkach. Kolejnym niezwykle istotnym elementem diety dla wegan są tłuszcze roślinne, które – podobnie jak orzechy i pestki – stanowią cenne źródło kwasów tłuszczowych omega-3, wapnia oraz żelaza.

Zdrowa i smaczna dieta wegańska w Laboratorium Kalorii

Chcesz przejść na dietę wegańską, jednak obawiasz się, czy samodzielnie uda Ci się odpowiednio zbilansować posiłki? Zostaw to profesjonalistom! W Laboratorium Kalorii od wielu lat specjalizujemy się w opracowywaniu specjalnych programów żywieniowych dla wegan, które opierają się na dwóch ważnych zasadach – różnorodności i urozmaiceniu wybieranych przez nas składników. W naszym jadłospisie w diecie wegańskiej bazujemy w dużej mierze na naturalnych, nieprzetworzonych produktach, dzięki czemu chronimy naszych klientów przed potencjalnymi niedoborami składników odżywczych. Staramy się wzbogacać nasze potrawy o wegańskie odpowiedniki powszechnie stosowanych produktów, takich jak m.in. nabiał, który zastępujemy napojami roślinnymi.

Warto podkreślić, że ze względu na fakt, że dieta wegańska eliminuje produkty zwierzęce, które są cennym źródłem witaminy B12, naszym klientom zalecamy stosowanie dodatkowej suplementacji w celu ochrony przed niedoborami. Podobnie kwestia wygląda w przypadku nabiału, którego wykluczenie może skutkować niedoborem wapnia. Pamiętajmy jednak, że pomimo pewnych ograniczeń żywieniowych w jadłospisie diety wegańskiej, jest to dieta pełna korzyści dla naszego zdrowia, sylwetki i lepszego samopoczucia. Wybierz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i skorzystaj z naszej diety wegańskiej, a przekonasz się sam, jak wiele dobrego wniesie do Twojego życia!

Wybieraj, zmieniaj
i jedz jak lubisz!

Dostosowujemy się do Twojego stylu życia. U nas wybierasz, przekładasz i zmieniasz do woli. Możesz korzystać z diety i żyć po swojemu!

Zamów pakiet powyżej 31 dni. Za pierwszym zamówieniem,
możesz otrzymać konsultację dietetyczną wraz z analizą składu ciała gratis*

* - Pierwsze zamówienie od 31 dni - wizyta gratis.
- Drugie zamówienie od 31 dni - wizyta 50% regularnej ceny w gabinecie dietetycznym. - Kolejne zamówienia w/g regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.

zamów