Jeden z pierwszych cateringów dietetycznych w Bydgoszczy i okolicach. Na rynku od 2014 r.

Dietetyk
Paulina Błaszkiewicz
kucharz""
Dietetyk z wieloletnim stażem pracy.

Jestem dietetykiem z wieloletnim stażem pracy, zarówno w kontakcie bezpośredniej pracy z pacjentem, jak również w dietoterapii pacjenta na redukcji jak i diet specjalistycznych w leczeniu chorób klinicznych. Prace zawodową podjęłam bezpośrednio po ukończeniu Collegium Medicum w Bydgoszczy na kierunku Zdrowie Publiczne o specjalności dietetyka. Jestem także absolwentką Podyplomowych Studiów w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie (specjalność Racjonalne Żywienie. Żywienie a zdrowie) i Podyplomowych Studiów na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku z zakresu żywienia i suplementacji w sporcie. Ponadto ukończyłam liczne kursy m.in. Żywienia i suplementacji w sportach wytrzymałościowych.

Jestem autorką wielu artykułów dotyczących zdrowego odżywiania, byłam gościem programów telewizyjnych o tematyce poświęconej żywieniu, a także przeprowadzam pogadanki i szkolenia na temat prawidłowego odżywiania. Od lat pasjonuję się problematyką odżywiania, wpływem racjonalnego jedzenia na zdrowie człowieka oraz sposobami zachowania zgrabnej, zdrowej sylwetki.

Pragnąc połączyć swoją pasję i zainteresowanie ze zdobytym wykształceniem w 2009 roku byłam pomysłodawczynią utworzenia gabinetu dietetycznego. Obecnie gabinet tworzy czterech gruntownie wykwalifikowanych dietetyków: Paulina, Zofia, Karolina i Angelika.

Na co dzień jestem nie tylko pracownikiem, pracodawcą, ale i mamą dwóch kilkuletnich córek. Staram spełniać się w tych rolach najlepiej jak potrafię. W wolnym czasie uwielbiam pływać, jeździć na nartach, spacerować i spędzać czas z moimi dziewczynkami – Niną i Nelą. One to bowiem dają siłę do działania, powodują, że jestem szczęśliwą i spełnioną kobietą. Są motorem wszystkich moich przedsięwzięć.

Pasja i zaangażowanie

Od lat pasjonuje się odżywianiem, wpływem prawidłowego jedzenia na zdrowie człowieka oraz sposobami zachowania zgrabnej sylwetki. Chcąc połączyć pasję i zainteresowania ze zdobytym wykształceniem, założyła prywatny gabinet dietetyczny, w którym pomaga zarówno małym jak i dorosłym pacjentom chcącym zgubić kilogramy, chorym borykającym się z różnymi schorzeniami dietozależnymi a także osobom chcącym zmienić swoje nawyki w żywieniu. W ramach prowadzonej działalności ściśle współpracuje z Przychodnią Intercor oraz lekarzami różnych specjalizacji. W trakcie swojej kariery zawodowej pomogła setkom pacjentów osiągnąć swoje cele.

Prywatnie miłośniczka pływania, nart, spacerów oraz mama Niny i Neli.

Zamów pakiet powyżej 31 dni. Za pierwszym zamówieniem, możesz otrzymać konsultację dietetyczną wraz z analizą składu ciała gratis*

- Pierwsze zamówienie od 31 dni - wizyta gratis.

- Drugie zamówienie od 31 dni - wizyta 50% regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.
- Kolejne zamówienia w/g regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.

Paulina Błaszkiewicz
Zalecenia dietetyka
  • Prowadź aktywny tryb życia. Aktywność fizyczna poza poprawą samopoczucia dostarcza nam bardzo wiele korzyści m.in. zwiększa wydatek energetyczny, nasila przemianę materii, sprzyja wzrostowi beztłuszczowej masy ciała, sprzyja zmniejszeniu apetytu. Dodatkowe zdrowotne korzyści to: zmniejszenie masy ciała z jednoczesną normalizacją uprzednio zwiększonego stężenia trójglicerydów, poprawa proporcji między „dobrym” ,a „złym” cholesterolem, obniżenie ciśnienia tętniczego krwi, co między innymi pozwala na zmniejszenie zapadalności na chorobę wieńcową. Ćwicz minimum 3x w tygodniu po minimum 45 minut.
  • Regularnie spożywaj posiłki. Nieregularność w spożywanych posiłkach ma wpływ na magazynowanie zapasów energii na okres przewidywanego głodu, w postaci tkanki tłuszczowej. Twoje dziennie menu powinno składać się z 5 posiłków. Pamiętaj jednak, aby między tymi wyznaczonymi posiłkami nie dojadać. Wprowadź śniadanie, II śniadanie, lunch, obiad i kolację.
  • Zadbaj o urozmaicenie posiłków. Nie istnieje jeden produkt spożywczy, który pokryje zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze, witaminy oraz składniki mineralne.
  • Zachowaj odpowiednie odstępy między posiłkami- nie dłuższe niż 4h. Optymalnie 3h.
  • Między posiłkami nie pojadaj ani nie pij napojów zawierających cukier, miód, mleko czy śmietankę.
  • Ostatni posiłek spożyj 2-3 godziny przed snem. Jeśli chodzisz spać o 22.00 zjedz kolację o 19.00, ale jeśli chodzisz spać o 24.00 kolację możesz zjeść do 20.30.
  • Dzień zawsze rozpoczynaj od śniadania, to zapobiega napadom głodu w ciągu dnia. Najlepiej zjeść do godziny od wstania z łóżka.
  • Produkty zbożowe powinny być głównym źródłem energii. Wybieraj produkty pełnoziarniste bez dodatku karmelu i miodu, grube kasze, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty, otręby, warzywa i owoce. Wprowadź naturalne płatki owsiane, żytnie i jęczmienne. Wystrzegaj się płatków smakowych np. czekoladowych. Kupione gotowe musli także na ogół ma dodatek cukru, dlatego najlepiej przygotować je samemu. Produkty zbożowe są cennym źródłem błonnika pokarmowego, witamin z grupy B i soli mineralnych.
  • Dieta powinna być bogata w błonnik pokarmowy, który odgrywa znaczącą rolę w redukcji masy ciała. Dzięki swoim właściwościom m.in. zwiększa objętość pożywienia oraz daje uczucie sytości.

    Gabinet Dietetyczny Paulina Błaszkiewicz
    Rejestracja: 500 440 916, email: paulina.dietetyk@gmail.com, www.jedzzdrowo.eu
  • Codziennie w diecie uwzględnij produkty mleczne. Wybierając produkty mleczne należy brać pod uwagę zawartość tłuszczu. Wybieraj produkty mleczne do 2-3% tłuszczu.
  • Z umiarem spożywaj mięso i jego zamienniki. Wybieraj gatunki chude.
  • Przynajmniej raz w tygodniu spożywaj ryby. Ryby nie mogą być smażone. Wybieraj gatunki takie jak dorsz, morszczuk, pstrąg, mintaj. Ryby są bogatym źródłem pełnowartościowego białka, ale również wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Kwasy tłuszczowe omega-3 obniżają cholesterol oraz działają przeciwzakrzepowo, zmniejszając ryzyko zawału.
  • W ciągu dnia należy spożywać minimum 400g warzyw. Błonnik w nich zawarty spowalnia wchłanianie glukozy w jelitach, ponadto są doskonałym źródłem witamin i składników mineralnych. Pamiętaj, że na trzy porcje warzyw przypada jedna porcja owoców. Ogranicz spożycie tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, a także produktów zawierających cholesterol.
  • Owoców nie spożywaj jako samodzielnej przekąski. Zawsze do posiłku lub z dodatkiem tłuszczowym (np. orzechy, nasiona), który spowolni wchłanianie cukru do krwi.
  • Ogranicz spożycie tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, a także produktów zawierających izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych. Podwyższają one poziom cholesterolu LDL, ale również obniżają stężenie dobrego cholesterolu HDL. Źródłem izomerów trans są przede wszystkim margaryny twarde stosowane do pieczenia, wyroby cukiernicze, a także produkty smażone w głębokim tłuszczu i produkty typu fast-food.
  • Zachowaj przewagę tłuszczów roślinnych nad tłuszczami zwierzęcymi. Wybieraj przede wszystkim: oliwę z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany na surowo. Wprowadź orzechy, nasiona słonecznika, lnu, pestki dyni. Są to produkty bardzo zdrowe, ale pamiętaj o ich wysokiej wartości kalorycznej.
  • Czytaj etykiety umieszczone na produkcie. Zwracaj uwagę na zawartość poszczególnych składników odżywczych. Świadomie wybierajmy produkty do codziennego menu.
  • Ogranicz, a nawet wyklucz z diety produkty zawierające cukry łatwo przyswajalne: cukier, miód, dżemy, słodycze, ciastka, desery. Nadmierna ilość cukru prowadzi do syntezy trójglicerydów, które odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej oraz w ścianach naczyń krwionośnych, przyczyniając się do rozwoju miażdżycy. Ponadto produkty te mają wysoki IG, co zwiększa stężenie insuliny wpływającej na odkładanie tłuszczu w organizmie. Jednak jeśli wiesz, że nie uda się całkowicie wykluczyć słodyczy z Twojego menu wyznacz jeden dzień w tygodniu kiedy możesz zjeść słodycz w ramach lub w zamian za jeden z posiłków.

    Gabinet Dietetyczny Paulina Błaszkiewicz
    Rejestracja: 500 440 916, email: paulina.dietetyk@gmail.com, www.jedzzdrowo.eu
  • Zmniejsz spożycie soli do 5g/dobę, a także ostre przyprawy, które pobudzają łaknienie. Sól należy zastąpić solą potasową i łagodnymi przyprawami- stosując czosnek, majeranek, bazylię, estragon, zieloną pietruszkę, koperek, kminek, kolendrę, zioła prowansalskie, lubczyk. Odstaw przyprawy typu Vegeta, kostki rosołowe. Pamiętaj także, że dostępne wyroby wędliniarskie oraz mięsa, także mają w swoim składzie sód.
  • Unikaj spożycia alkoholu. Alkohol jest źródłem „pustych kalorii”. Dostarcza tylko energię bez żadnych składników odżywczych, witamin i składników mineralnych. Na czas trwania kuracji proszę całkowicie zrezygnować ze spożywania alkoholu.
  • Wypijaj odpowiednią ilość płynów, woda jest głównym składnikiem ludzkiego ciała. Dziennie zdrowy człowiek powinien wypijać przynajmniej 1,5-2l płynów tzn. woda mineralna niegazowana, herbaty: owocowa z suszu, zielona, czerwona (1x dziennie) itp.- bez dodatku cukru. Kawę należy wykluczyć lub ograniczyć do 1 dziennie. Zwykłą herbatę także należy spożywać z umiarem. W przypadku jeśli pacjentowi towarzyszą choroby lub schorzenia kardiologiczne, nefrologiczne itp. ilość wypijanych płynów powinna być skonsultowana i wyznaczona przez lekarza prowadzącego.
  • Odpowiednio dobieraj procesy technologiczne w przygotowywaniu posiłków. Preferowane techniki kulinarne to: gotowanie w małej ilości wody lub na parze, w szybkowarach, w naczyniach przystosowanych do gotowania bez wody, w kombiwarze, duszenie bez dodatku tłuszczu lub pieczenie w folii, pergaminie, na ruszcie, rożnie, w garnkach kamionkowych.
Pięć zasad, zdrowego odżywiania które powinieneś
stosować.
Urozmaicenie
W każdym posiłku różnorodne produkty zarówno pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego.
Umiarkowanie
Jedzenie zgodne z indywidualnymi potrzebami pozwalające na zachowanie odpowiedniej masy ciała.
Uregulowanie
W miarę stała struktura i wielkość posiłków oraz zachowanie odpowiedniej częstotliwości i regularności ich spożycia.
Uprawianie
Uprawianie różnych form aktywności fizycznej.
Unikanie
Unikanie spożycia nadmiaru tłuszczów, soli, cukru, alkoholu.
Zamów pakiet powyżej 31 dni. Za pierwszym zamówieniem,
możesz otrzymać konsultację dietetyczną wraz z analizą składu ciała gratis*

* - Pierwsze zamówienie od 31 dni - wizyta gratis.
- Drugie zamówienie od 31 dni - wizyta 50% regularnej ceny w gabinecie dietetycznym. - Kolejne zamówienia w/g regularnej ceny w gabinecie dietetycznym.

zamów